Kontakt


Herunder finder du diverse kontaktoplysninger. Bemærk, at ingen af nedenstående kan hjælpe med at skrive dig på venteliste til kollegiet.


Hvis du er interesseret i en lejlighed på Lauritz skal du skrive dig op på ventelisten på s.dk.



Ejendomsadministrator hos UBS, Kristoffer Kristensen: krk@ubsbolig.dk  


Dansk Kabel TV (internet): 69 12 12 12 (læs mere)


Festlokaleansvarligfestlokale@lauritz.dk (læs mere)


Beboerbestyrelsenbestyrelsen@lauritz.dk (læs mere)


Formand for beboerbestyrelsenformand@lauritz.dk


Låsesmed: De Blå Låsesmede (kontakt altid kun De Blå Låsesmede hvis I har låst jer selv ude): 70 26 22 66




Hvis du oplever fejl eller har brug for hjælp i din lejlighed, kan du kontakte UBS' Driftskontor København her:

https://www.ubsbolig.dk/beboere/blanketter/kontakt-driftskontor-kbh/




DUAB - De Unges Almene Boligselskab


DUAB, De Unges Almene Boligselskab, er det selskab som ejer kollegiet. Ud over Lauritz ejer DUAB 22 andre afdelinger af almene boliger i form af kollegier samt familie- og ældreboliger, hvoraf langt størstedelen dog er kollegier.


DUAB's formål er at kunne tilbyde boliger, primært til unge og studerende, hvor der måtte være behov for det.


Se DUAB's vedtægter her.


DUAB har en bestyrelse på 7 personer, hvoraf to er udpeget afDIS-fonden, som var med til at stifte DUAB, en er udpeget afKøbenhavns Kommune, og de resterende fire er beboere i de afdelinger, som DUAB ejer. Disse fire bestyrelsesmedlemmer vælges på repræsentantskabsmødet, som afholdes hvert forår. Alle afdelinger har ret til at møde op på repræsentantskabsmødet med to repræsentanter og alle beboere som måtte have interesse i at blive medlem af DUAB's bestyrelse, kan stille op til valg på repræsentantskabsmødet.


Du kan læse mere på DUAB's hjemmeside.


UBSBOLIG A/S - Unges Bolig Service


UBSBOLIG A/S, eller blot UBS, er det selskab, der er ansat til at varetage de administrative opgaver, der knytter sig til kollegiet.


Jernbanegade 4, 4. sal

1608 København K


Telefontider:

Mandag-onsdag: 10-12 & 13-15

Torsdag: 13-17

Fredag: 10-12


Personlig henvendelse kan ske:

Tirsdag: 10-12

Torsdag: 13-17.


Telefonnummeret 33 11 11 00 besvares ikke, der gives kun information.


Det er således UBS, der bl.a. står for opkrævning af husleje samt holder styr på lejekontrakter og andre forhold af administrativ karakter, der knytter sig til de enkelte lejemål.


Ejendomsadministrator Kristoffer Kristensen

Ejendomsadministratoren kan svare på spørgsmål om betaling af leje, studiedokumentation, a conto varme, varmeregnskab mv. Anni kan ligeledes oplyse dig hvor mange penge der står på din indvendigevedligeholdelseskonto.


Tlf. 33 34 77 66

E-mail: krk@ubsbolig.dk


Du kan læse mere på UBS' hjemmeside.


CIU - Centralindstillingsudvalget


Centralindstillingsudvalget, eller blot CIU, er den organisation, der varetager og administrerer kollegiets ventelister.


Hvis du ønsker at få en bolig på kollegiet, bliver du således nødt til at skrive dig op på CIU's venteliste. Dette sker gennem CIU's hjemmeside, www.s.dk hvor du også kan læse meget mere om hvilke krav der stilles til dig, for at du kan komme i betragting til en bolig samt alle de forskellige regler, der gør sig gældende på området.


Find flere oplysninger på deres hjemmeside:

https://s.dk/studiebolig/


Beboerklager


Alle beboere samt besøgende på kollegiet skal følge reglerne bestemt i vores husorden. Hvis en beboer ikke overholder husordenen kan du i første omgang prøve at kontakte beboeren selv. Der kan også være situationer hvor man har brug for hjælp udefra til at løse et problem.


Du kan se husordenen her. Heri findes § 20 om klager.


Sådan klager du over en anden beboer

Klagen vedrørende overtrædelser af husordenenskalafleveres på skrift til administrationen. Dette foregår ved at du sender en mail tilkrk@ubsbolig.dk, hvori det beskrives hvem der klages over og hvorfor. Klagen skal indeholde angivelse af tid, sted og omstændigheder.


Flere beboere kan godt gå sammen om én klage i stedet for at sende flere enslydende individuelle klager; det gør det nemmere at behandle sagen hvis den er samlet i én klage.


Når administrationen har færdigbehandlet klagen orienterer de bestyrelsen, ejendomsinspektøren og den beboer, der har klaget, om resultatet.


Hvis klagen er berettiget sender UBSBOLIG en klageskrivelse til den beboer, der er klaget over og beder vedkommende om at overholde husordenen.


Hvis der er tale om grov eller gentagen overtrædelse af husordenen kan DUAB's organisationsbestyrelse og UBS Bolig opsige eller ophæve lejemålet. Advarsler forældes efter 12 måneder.


Støjklager

Hvis klagen drejer sig om støjende adfærd skal du være opmærksom på, at man mundtligt skal gøre den støjende beboer opmærksom på at støjniveauet er for højt mens den støjende adfærd står på. En støjklage skal respekteres første gang.


Hvis den støjende adfærd fortsætter kan man klage over beboerens støjende adfærd til bestyrelsen som beskrevet ovenfor.